Skip to content Skip to footer

למה אנחנו מקליקים?

4 סיבות למה אנחנו מקליקים – הפסיכולוגיה מאחוריה כפתורי ההנעה לפעולה

כפתור הקריאה לפעולה הוא הכפתור הכי חשוב בכל מסמך שיווקי באינטרנט, בין אם זה דף נחיתה, מודעה וירטואלית,  עגלת קניות, או פוסט. אנו חיים בעולם מאוד נגיש ומלא גרויים, מוקפים בשלל הצעות ובקשות , והאצבע שלנו אמורה לבחור על מה כן נקליק ועל מה לא…

 הנה 4 הסיבות שיענו על השאלה על למה אנחנו מקליקים על כפתור זה או אחר בעצם

  1. הצבע שעושה לנו את זה – מוזר ככל שזה יהיה 85% טוענים כי הם קונים מוצר לפי הצבע שלו. זה לא יש איזה צבע קסם שכולם נוטים ללוחץ עליו, אבל אם הצבע עומד בניגוד קונטרסטי גבוהה על הרקע שעליו הוא ממוקם, הוא ימשוך את העין אינסטקטיבית.לכל צבע יש אמריה שגורמת לנו להרגיש משו מבלי שממש נהיה מודעים לכך, הצבע הכתום מתקשר לנו אסוציאטיבית למשהו זול, רווחי כדאי, הירוק לעומת זאת מתקשר לנו לתנועה כמו הצבע הירוק ברמזור והוא גם נקלט הכי מהר במוח.
  1. הכיתוב על הכפתור – מילים אכן מדברות איתנו – יכולות לגרות לנו את המוח בצורה זו או אחרת ולגרום לנו להתרגש להעצב לשמוח או לצחוק, לכן מאוד חשוב שנכתוב מסר ממוקד וקצר לקהל היעד שלנו כדי להניע אותו לפעול באופן זה או אחר לאחרונה נמצא כי 90% אחוזי המרה נרשמו לכפורים שהכיתוב עליהם דיבר בגוף ראשון למשל: " תוריד לי את התוכנה עכשיו" במקום "להורדת התוכנה לחץ כאן" יש משהו מאוד אישי בפניה הזו ואנשים מזדהים איתה מהר יותר.גם השימוש במילה "עכשיו" גורמת לאנשים להרגיש דחיפות מסוימת שלא יפספסו משהו כביכול
  1. הגודל והצורה בהחלט קובעים– מעוגל, גדול ולחיץ – הם המרכיבים החשובים ביותר בכפתורי קריאה לפעולה. .נכון שהכפתורים המרובעים הם הרבה יותר שכיחים, אבל המוח שלנו נוטה להתעלם מקצוות מחודדים ולפיכך קיימת נטייה גבוהה יותר ללחיצה על כפתור מעוגל פינות מזה הרבוע. כמו-כן כפתור גדול במכשירים סלולרים הרבה יותר נוח ללחיצה מאשר כפתור קטן יותר וכמו-שניתן לראות, מרבית הפעילות האינטרנטית שלנו במשך היום מתרכזת במכשירים הללו שהפכו לחברו הטוב ביותר של האדם.
  1. מיקום בולט לעין – כפתור הקריאה לפעולה צריך להיות ברור וחשוף לעין כך שגם מבט חטוף יגרום למיקוד העין בכפתור. כדי ליצור את זה ניתן להשתמש במרחב גדול יותר לכפתור ( משהו הגיוני, שלא מקלקל את המראה המעוצב הכללי של העמוד המודעה בקיצור, לא מדבריות של כלוםJ ). וגם לתחום אותו באאוטליין מסביב יכול לתרום מאוד להבלטתו מעל לכל השאר.