מקדם אתרים
אחד מהמקצועות החמים ביותר בתעשיית האינטרנט כיום הוא מקדם אתרים. כל מחקר, ולו השטחי ביותר שעושה כל מי שרוצה לבנות אתר ימצא מאד מהר את המונח קידום אתרים בתור אחד מהדברים שחובה להפעיל על אתר אינטרנט שמחפש להגיע לגולשים.
תפקידו של מקדם אתרים הוא להביא כל אתר שהוא לוקח על עצמו לקדם למקומות גבוהים בתוצאות דפי החיפוש. נכון לכיום אין הכשרה רשמית שמצדיקה את התואר מקדם אתרים ולכן ברוב המקרים מדברות בעיקר ההצלחות בשטח אותן יש לבדוק בטרם מעסיקים מקדם שיעבוד על אתר. השטח פרוץ ויש לא מעט טוענים לכתר וחלק לא מבוטל מהם הכתירו את עצמם כמקדמי אתרים בלי ניסיון של ממש.
מקדם אתרים טוב צריך לדעת לבצע חקר שוק רציני, להבין את הקהל אליו הוא אמור לפנות ואיך הוא חושב, מה מעניין אותו ובעיקר מה הוא מחפש, כלומר איזו מילות חיפוש פופולריות בקרב אותם אנשים שהרי הם אלו שצרכים להגיע לאתר בסופו של דבר. פלח נוסף שעבודת מקדם אתרים מתייחסת אליו היא המתחרים, מקדם אתרים מנובה ידע לבדוק על אילו מילים יש תחרות גדולה יותר, מי מקדם איזו מילה יותר ולמה, תחרות ערה על מילה כלשהי תהפוך את המקומות הראשונים בדרוג לקשים מאד להשגה. לאחר השלבים הללו מקדם אתרים יאחד את כל הנתונים שמצא ויצליב אותם יחד עם כלים אחרים שמספקים נתונים, יש לא מעט כלים כאלה שמוצעים חינם ברשת והמרכזי בניהם הוא כלי מילות המפתח של גוגל. כל הצלבת הנתונים הזו תאפשר למקדם האתרים למצוא את מילות המפתח הנכונות ביותר לאותו אתר ספציפי.
לאחר שיש בידיו רשימת של מילים מתחילה פעולת הקידום עצמה. ראשית סביר להניח שהקוד בו נבנה האתר יזכה לשיפורים כאלה ואחרים שיכללו בעיקר החדרת מילות מפתח, אישור שהקוד עומד בתקן W3C ועוד, גם חזות האתר תזכה למקצה שיפורים שוב במטרה להחדיר ולהבליט את מילות, להעביר אותן לכותרות, הכנסת תוכן מקצועי הכולל את הביטויים שהאתר מחפש לקדם וכדומה. כאן מתחיל הצד השני של קידום אתרים – הגדלת מאגר הקישורים. מקדם אתרים צריך לחפש מקורות שיפרסמו קישור לאתר שהוא מקדם, חשוב שאלו יהיו אתרים רלוונטיים לתחום וברי סמכות בנושא אם אפשר, סביר להניח שהתהליך יגרור גם הוספת קישורים לאתר המקודם אבל רצוי לשימור אותם בכמות מינימלית.
Fay Gutman
SEO expert
לקידום האתר שלכם
הניחו למומחים לעשות מה שאנו יודעים, תנו לנו להטיס לכם את האתר בתוצאות החיפוש למקומות ראשונים…