אופטימיזציה של אתר
אופטימיזציה
אופטימיזציה הוא המהלך לייעול ולמיקסום אתר אינטרנט ברמת הקוד והכללים של מנוע החיפוש, המטרה להגיע לרמה אופטימאלית למען קריאה נכונה של כל הקוד על ידי מנוע החיפוש. ישנם כללים רבים כאשר מדובר באופטימיזציה, חלקם מחמירים ביותר וחלקם קצת יותר גמישים, במאמר זה ניגע בכלליות בדרכים הבסיסיים להשגת אופטימיזציה נכונה לאתר אינטרנט.
אופטימיזציה – מבנה אתר
המהלך הראשון של אופטימיזציה היא מבנה אתר נכון , דמיינו לכם שאתם נכנסים לסופרמרקט על מנת לקנות לכם כמה מוצרי חלב , אתם נכנסים לסופרמרקט , אין שילוט איפה כל דבר נמצא והכל נפרס אל מולכם במקום אחד, בלי הפרדת המוצרים , אתם צריכים לנבור בערמות של מוצרים כדי למצוא את הגבינה שאתם רוצים , או את החלב, מחפשים מול הרים של ירקות ופירות , מוצרי חשמל ומוצרי ניקיון…. יקח לכם המון זמן למצוא את מה שאתם מחפשים (אם לא תתייאשו בדרך ותלכו לחפש סופר קצת יותר מסודר) , גם לא תבינו אם זה בעצם סופרמרקט או אולי שוק ? לעומת זאת, אם תכנסו לסופרמרקט משולט שבכל תחום יש שלט המכוון אתכם , מחלקת ירקות ,מחלקת פירות, מחלקת חלב , יהיה לכם הרבה יותר קל ללכת ישירות למחלקת החלב ומשם להמשיך לגבינות ולמצוא את מבוקשכם.
כך בדיוק עובד גם מנוע החיפוש, ככל שהאתר שלכם בנוי בצורה מסודרת, כך יהיה לו יותר קל למצוא את המידע באתר שלכם ולייחס אותו למחלקות הנכונות , בניית היררכיה נכונה היא הבסיס לכל אתר אינטרנט, בדוגמא שהבאנו היררכיה תיראה כך :
תרשים היררכייה נכונה
בבניית היררכיה נכונה, מנוע החיפוש ידע לאנדקס את הדפים הרלוונטיים בצורה האופטימאלית ביותר וכך , כאשר משתמש יחפש את הביטוי "מלפפונים" , גוגל ידע להעביר אותו ישירות לעמוד מלפפונים בלי להסתבך במחלקות אחרות.
כך המשתמש יגיע בדיוק למקום שחיפש ויוכל לקבל בדיוק את מה שרצה. תחשבו שאם היה מגיע למקום בו הכל נמצא ביחד, רוב הסיכויים שהיה יוצא ולא מתחיל לחפש בין שלל המידע שקיים שם.
אופטימיזציה – תוכן האתר
הנושא המתקשר יד ביד עם נושא מבנה האתר הוא תוכן האתר, גוגל אוהב כאשר התוכן רלוונטי לדף , שהתוכן איכותי ולא חוזר על עצמו או מועתק. חשוב מאד, העתקת תוכן מאתרים אחרים יפגעו בקידום אתרך, גוגל נותן ניקוד לאתר בעל התוכן המקורי , העתקה תהפוך את האתר שלך ללא רלוונטי, כיוון שלא תהיה ייחודי ברשת. על נושאי התוכן נרחיב במאמר נפרד.
כותרות דף – TITLE
בהמשך לדוגמא שלנו על הסופרמרקט, דיברנו על שילוט נכון , שילוט נכון בהקשר לאתרי אינטרנט הם כותרות הדפים באתר, אחת מהכותרות החשובות הן כותרות title. כותרות title יציגו את נושא האתר בראש הדפדפן (במסגרת).
פירוט על כתיבה נכונה של כותרת title תוכלו למצוא במאמר שכתבנו בנושא: כותרת title.
כותרת h1
כותרת h1 ביחד עם ה TITLE הן בעצם השילוט בסופרמרקט שלנו , מציגות לכם את המחלקות הנכונות ובהקשר לאתרי אינטרנט , הן מציגות על מה הדף בעצם מדבר, כך גוגל יודע איזה דף לשייך למה.
כותרת h1 תירשם בתוך הדף עצמו, היא הכותרת של המאמר או התוכן. את הכותרת נרשום בצורה הבאה:
דוגמת h1
בדוגמא שלמעלה, גוגל ידע שהדף מדבר בעצם על מחלקת הירקות שלנו, הוא ישייך את כל הרשום תחת אותו דף למחלקת ירקות.
כותרת h2
כותרת h2 מדברת על הנושאים הפחות רלוונטיים , אך עדיין יש לה לא מעט כוח, כאן ניתן הוסיף תת מחלקות לדוגמא, לדוגמא , מחלקת מלפפונים, מחלקת עגבניות וכו' , כותרות h2 הן לא קריטיות לעמוד, אך כדאי שיהיו כי הן מוסיפות נקודות.
דוגמת h2
יש עוד תגי כותרות שניתן להשתמש בהן ,אך הן לא רלוונטיות לעמודים ומציגות תוכן לא רלוונטי (במידה ויש כזה באתר), h3 עד h6 .
תיאור הדף – description
דרך נוספת להראות לגוגל את הרלוונטיות של הסופרמרקט שלנו היא תגית description , התגית בעצם מתארת מה יש באותו עמוד בפסקה קצרה, כך גוגל ידע איזה מידע רלוונטי לאותו עמוד. תגית description תכיל עד 160 תווים ותירשם בתוך ה header של העמוד. לדוגמה:
דוגמת description
שימו לב, description הוא השורה שגוגל מציגה במנוע החיפוש שלה לאחר שהמשתמש לחץ על כפתור "חפש" , לכן כדאי ששורת התיאור תהיה שיווקית ומשכנעת למדיי כדי למשוך את המשתמש להיכנס לאתרכם. אז זאת תורת האופטימיזציה על רגל אחת, בהמשך המאמרים שלנו נרחיב על כל מיני נושאים נוספים החשובים לאופטימיזציה נכונה.
Fay Gutman
SEO expert